14 סטטיסטיקות על מחוברות ארגונית
שחייבים להכיר
מאת טל פריבנר – מנחת הרצאות וסדנאות לניהול שיחות אמיצות, הרצאות וסדנאות למחוברות עובדים ולגיוון והכללה ומנחת הפודקאסט "מנהיגות אמיצה"
מהי מחוברות ארגונית?
מחוברות ארגונית (Employee Engagement) היא מדד המשקף את מידת המעורבות, המחויבות והקשר הרגשי שחשים העובדים כלפי הארגון בו הם עובדים.
עובדים מחוברים מרגישים תחושת שייכות, מוטיבציה ונכונות להשקיע מאמץ נוסף לטובת הצלחת הארגון.
למה מחוברות ארגונית חשובה?
מחוברות ארגונית היא מפתח להצלחה עסקית לטווח ארוך, היא משפיעה על מגוון רחב של היבטים ארגוניים, כולל רווחיות, שימור עובדים, שביעות רצון לקוחות וחדשנות.
ארגונים עם רמת מחוברות גבוהה נהנים מיתרון תחרותי משמעותי גם בתקופות מאתגרות.
14 נתונים מדהימים על מחוברות ארגונית (למטה מקורות)
להלן 14 סטטיסטיקות מהתקופה האחרונה המדגישות את חשיבות המחוברות הארגונית:
- רק 31% מהעובדים בארצות הברית דווחו על רמת מחוברות גבוהה לארגון, נתון מדאיג אבל טומן בחובו הזדמנות משמעותית לשיפור (1).
- חברות עם עובדים מעורבים מאוד הן רווחיות ב-21% יותר מאלו עם מעורבות
עובדים נמוכה (1). - מקומות עבודה עם מעורבות גבוהה דיווחו על 41% פחות היעדרויות (5).
- לארגונים עם רמות מעורבות עובדים גבוהות יש שיעור תחלופה נמוך ב-59% (5).
- 92% מהמנהלים טוענים שעובדים מעורבים מגיעים לביצועים טובים יותר מעמיתיהם הלא מעורבים (3).
- 56% מהמנכ"לים אומרים שהמעורבות של עובדיהם תרמו לתשואה חיובית
על ההשקעה (3). - עובדים מעורבים הם בעלי סיכוי נמוך ב-87% לעזוב את הארגונים שלהם (5).
- לעובדים מעורבים יש סיכוי גבוה פי 2.5 לעלות על ציפיות הביצועים (5).
- 81% מהעובדים ההיברידיים מדווחים על מעורבות גבוהה, לעומת 78% מהעובדים מרחוק ו-72% מהעובדים במשרד (4).
>> לסדנאות פרקטיות לשיפור המחוברות הארגונית – דברו איתי tal@talprivner.co.il <<
- 92% מהמנהלים מסכימים שמעורבות גבוהה מובילה ללקוחות מרוצים יותר (4).
- 80% מהעובדים אומרים שהזדמנויות למידה והתפתחות יעזרו להם להרגיש מעורבים יותר בעבודה (4).
- 50% מהעובדים מחשיבים פגישות כבזבוז זמן, מה שמשפיע על המעורבות (4).
- חברות עם עובדים מעורבים מציגות ביצועים טובים יותר ב-202% ממתחריהן (5).
- ברחבי העולם, עובדים לא מעורבים עולים לחברות 8.8 טריליון דולר באובדן פריון, שווה ערך ל-9% מהתמ"ג העולמי (1).
בתקופה מאתגרת כמו זו שאנו חווים כעת, הובלת תהליך לשיפור המחוברות הארגונית היא קריטית מתמיד, להלן מספר סיבות מדוע:
- חוסן ארגוני:
עובדים מחוברים יותר מסוגלים להתמודד טוב יותר עם אתגרים ושינויים, מה שמחזק את החוסן הארגוני בתקופות של אי-ודאות. - שימור עובדים:
מחוברות גבוהה עוזרת לשמר עובדים מוכשרים ולהפחית עלויות גיוס והכשרה. - יעילות ופריון:
כאשר משאבים עשויים להיות מוגבלים, עובדים מחוברים נוטים להיות יעילים ופרודוקטיביים יותר, מה שמסייע לארגון להשיג יותר עם פחות. - חדשנות:
עובדים מחוברים נוטים להיות יצירתיים יותר ולהציע פתרונות חדשניים, שעוזרים להתמודדות עם אתגרים חדשים. - שיפור שירות לקוחות:
בתקופות מאתגרות, שירות לקוחות איכותי הוא קריטי. עובדים מחוברים מספקים חוויית לקוח טובה יותר. - תקשורת פנים-ארגונית:
מחוברות גבוהה מובילה לתקשורת טובה יותר בתוך הארגון, מה שחיוני בתקופות של
שינוי ואי-ודאות.
סדנאות בנושא מחוברות ארגונית היא השקעה חכמה מכמה סיבות:
- העלאת מודעות:
סדנאות מסייעות להעלות את המודעות לחשיבות המחוברות הארגונית בקרב מנהלים ועובדים כאחד. - כלים מעשיים:
באמצעות סדנאות פרקטיות יקבלו העובדים כלים מעשיים ואסטרטגיות לשיפור המחוברות ברמה האישית והארגונית. - יצירת שפה משותפת:
סדנאות עוזרות ליצור שפה משותפת ותרבות ארגונית שמעודדת מחוברות. - נטוורקינג והחלפת רעיונות:
בזמן הסדנא נוצרת הזדמנות למשתתפים לשתף בחוויות ובקשיים, להחליף רעיונות וללמוד מניסיונם של אחרים.
לסיכום, השקעה במחוברות ארגונית, במיוחד באמצעות סדנאות הוליסטיות ותוכניות ייעודיות, היא לא רק חשובה אלא הכרחית בימים אלו.
סדנאות מחוברות אפקטיביות יסייעו לאנשי הארגון לא רק לשרוד אלא גם לשגשג ולצאת מחוזקים מתקופות של שינוי ואי-ודאות.
מעוניינים לשמוע פרטים על סדנאות לשיפור המחוברות הארגונית?
דברו איתי ונבנה יחד את התוכנית המתאימה ביותר עבורכם -054-3042302
מקורות:
[1] https://peoplemanagingpeople.com/culture/employee-engagement-statistics/
[2] https://www.statista.com/statistics/699977/global-employee-engagement/
[3] https://pumble.com/learn/communication/employee-engagement-statistics/
[4] https://www.wellable.co/blog/employee-engagement-statistics-you-should-know/
[5] https://www.think-learning.com/employee-engagement/employee-engagement-statistics/

