6 עקרונות לשימור עובדים בעידן פוסט קורונה

52% מבני דור ה Z ודור ה Y מצהירים שהם חושבים לעזוב את מקום העבודה שלהם השנה!

נתון מבעית זה הוא רק חלק מהסקר המקיף של חברת מייקרוספט המציג ש 40% מכלל האוכלוסיה שוקלים להחליף עבודתם בשנה הקרובה.
הסקרים הללו הנערכים ברמת הגלובאלית, רלוונטים גם אצלינו, בפועלאנו רואים את העליה החדה בעזיבות עובדים בכלל המשק בארץ.

נתון לדוגמא המאשש זאת לקוח מבנצ'מארק הגיוס של חברת HRD אשר מציג שמעל ל 35% מאנשי הגיוס בארץ החליפו עבודה בשנה האחרונה – ועוד כ 30% שוקלים לעשות זאת השנה.

אז מה עושים ואיך מתמודדים עם האתגרים בימים של ה  Great Resignation ?

מחקרים מראים שבעידן הפרעה, של מהפיכה, התכונה החשובה ביותר להתמודדות מוצלחת עם אתגרי היומיום היא פיתוח של מנהיגות אמיצה.

בפוסט הזה ריכזתי עבורכם את הדרכים שבעזרת ניהול אמיץ תוכלו להתמודד עם ה Great Resignation ואפילו למנף את ההזדמנויות החדשות שנוצרו.

6 דרכים לשימור עובדים והגברת המחויבות הארגונית:

  1. "עובדים עוזבים מנהלים ולא ארגונים"
    בטח כבר שמעתם את התפיסה הזאת, אני מאמינה שהיא נכונה בעיקר בתקופה הנוכחית ממספר סיבות. בימים אלו אתגרי הניהול הם הרבה יותר מורכבים ודורשים מהמנהלים יכולות חדשות בנוסף לניהול העזיבות הרבות. אני עדה להרבה מיקרים בהם מנהלים צעירים נכנסים לתפקיד בפעם הראשונה ועל פי רוב אין להם את הכלים והניסון המתאימים.
    אז הטיפ הראשון שלי הוא- השקיעו במנהלי החדשים, הוותיקים כולל אלו שבדרג הביניים אצלכם.
    בימים אלו אני מלווה מספר ארגונים בבניית תשתיות לאומץ ניהולי, בנוסף אני עובדת עם מנהלים 1X1 ורואה כמה ההשפעה שלהם קריטית על המוטיבציה של העובדים שלהם להישאר.
    אחד הכלים וההכשרות החשובות בעיני היא להפוך את המנהלים למנהיגים, למעין  מנטורים אשר יטפחו ויפתחו את העובדים שלהם.
  2. צרו אופק עסקי ומשמעות
    סיימון סינק, סופר ומרצה מעורר השראה, דיבר לא מעט על חשיבות המשמעות בעבודה (The reason WHY). ההמלצה שלי היא ראשית לתקשר לכל העובדים אתה WHY שלכם – את החזון, הערכים, האסטרטגיה והמטרות העסקיות.
    אבל יחד עם ה WHY שלכם חשובה בעיני גם התקשורת הברורה לגביי לאן הארגון הולך ומה היעדים העסקיים שלו.
    תקשורת מסוג זה חשובה לא רק בתקופות הטובות, אלא גם ואולי אפילו יותר בתקופות מאתגרות, דווקא עכשיו חשובה הכנות הרדיקלית.
    אל תפחדו לשתף את העובדים בלבטים, גם כשאין לכם תשובות, או פתרונות יעודים. עדכנוֿ בתדירות גבוהה ואל תתנו לפחד מעזיבות לנהל אתכם.
  3. צרו הזדמנויות למידה והתפתחות
    אחד הגורמים שמביאים עובדים לעזוב את החברה הוא שעמום, חוסר אונים ותחושה של ותקיעות מקצועית.
    העובדים בעידן החדש רוצים להרגיש שהם כל הזמן לומדים ומתפתחים ומחקים מראים שהם מצפים מהארגון שידאג לכך.
    מעבר לאחריות והציפיה שכל מנהל יוודא שלכל העובדים שלו יש תפקיד משמעותי, חשוב מאד לבנות ביחד תוכנית התומכת בהמשך הלמידה והצמיחה של העובדים,
    הלמידה צריכה להיות הן בערוץ המקצועי והן בערוץ האישי.
    חלוק גדול מהפידבקים שאני מקבלת לאחר הסדנאות וההרצאות האומץ שאני מעבירה בארגונים סובבים סביב תחושת ההערכה וההוקרה לארגון שרואה את העובד בראיה הוליסטית ותומך במתן כלים פרקטיים בצד המקצועי ובצד האישי.
  4. הקפידו לחגוג הצלחות בפומבי
    אחת הדרכים לעודד מוטיבציה אצל העובדים היא להראות שאתם רואים אותם ואת עשייתם.
    חפשו על מה להוקיר את העובדים, הצלחות קטנות כגדולות ופשוט שבחו אותם.
    עשו זאת על בסיס קבוע, במפגשי קבוצה/מחלקה/חברה וגם במפגשי העבודה השוטפים.
  5. חזקו את החוסן המנטלי של העובד
    אי הוודאות שליוותה ועדיין מלווה אותנו, יחד העומסים החדשים שנגרמו כתוצאה משילוב העבודה מרחוק וניהול החיים הפרטיים הביאו למצב של שחיקה נפשית ומנטלית ורמות לחץ שלא הכרנו בעבר.
    אני יכולה לספר מניסיוני בקליניקה בשנה האחרונה, שהתקופה הזאת הביאה אותם לקריסה נפשית, העליה בתחושה השחיקה וחוסר האונים שלהם משליך הן על התפקוד שלהם בארגון והן על התפקוד בבית.
    ארגונים חייבים להבין שלעובדים ולמנהלים שלהם אין את הכלים המקצועיים להתמודד לבד עם המצב.
    ההמלצה שלי היא לספק להם תמיכה נפשית, על חשבון הארגון. אפשרו ועודד אותם להשתמש בשרותים מקצועיים של פסיכולגיים ומאמנים כדי לפתח את החוסן הנפשי והניהולי שלהם, זה ישתלם לכם בגדול.
    זה יכול להיות באמצעות סדנאות, או בליווי אישי מאמנים או של מנטורים וביצירת סביבת עבודה תומכת ואמפטית.
  6. צרו סביבת עבודה גמישה
    עולם העבודה השתנה. נקודה.
    למרות הרצון של לא מעט מנהלים להחזיר את צורת העבודה הישנה במשרדים, העובדים נמצאים במקום שונה לגמרי. אין דרך חזרה.
    צרו סביבת עבודה חדשה שמבוססת על מדידת התפוקה של העובדים – ולא על מדידת השעות שבהם הם נמצאים במשרד.
    זה אולי אחד השינויים שדורשים את האומץ הניהולי הגבוה ביותר – אבל זה אחד משלושת האומצים שאני מלמדת בסדנאות שלי – האומץ לשחרר ולתת אמון בעובדים ובארגון.

אם גם אתם מבינים שהצלחת הארגון והיכולת לשגשג הינה תוצר של מנהיגות אמיצה,

אם גם אתם הפנמתם שאומץ זה שריר וכדאי לפתחו כהתנהגות יומיומית, דברו איתי.

להרצאות, סדנאות וליווי אישי תומכי מחוברות ושימור עובדים,
מוזמנים לפנות אליי למייל tal@talprivner.co.il או בקרו באתרֿ כאן.

לחיי האומץ להשפיע ולייצר מציאות חדשה,
שלכם, טל

הפוסט הבא
פרק 4 – ליטל שחטר – סמנכ״לית משאבי אנוש שטראוס מים מהפכה באופטימיות ותשוקה
הפוסט הקודם
פרק 3 – אושרת בינימין – בחברת מנדיי.קום פגיעות זה האומץ החדש